Skærbæk Distriktsskole

Hvem er vi

Hvem er vi ?
SFO Stjerneskuddet er integreret i skolen. Der er en dejlig legeplads, hvor børnene kan boltre sig. Vi bruger skolens faciliteter f.eks. værksteder og motorikrum til aktiviteter.

Vi er en idræts-SFO som lægger stor vægt på idræt, leg og bevægelse. Vi har et samarbejde med idrætsforeningerne og fritidscentret i Skærbæk, hvor vi sætter fokus på, og afprøver forskellige idrætsgrene. I samarbejde med svømmeklubben, går vi i vinterhalvåret en gang om ugen i svømmehallen. Vi har en bålplads, hytte som bruges hver tirsdag. Vi tilbyder en gang om året overnatning i skolens shelters for de ældre børn. Derudover har vi i vores årlige aktivitetsplan, aktiviteter og projekter, hvor den røde tråd er idræt, leg og bevægelse.

Hen over året holder vi forskellige aftenarrangementer - drengeaften, pigeaften, diskoaften. Derudover vil der også være mulighed for, at komme til fernisering og se resultatet af de forskellige projekter og emneuger børnene afvikler i løbet af året.

SFO Stjerneskuddet er en fritidsordning med gang i. Vi tilbyder aktiviteter sammen med og på tværs af alder, køn og interesser.
Vi har emneuger nogle gange om året, hvor vi fordyber os. Vi forsøger hele tiden, at fange børnenes interesser i nuet.
Vi beskæftiger os med kultur før og nu, samt fremmede kulturer.
Vi har fokus på sundhed, motion og sunde madvaner.
Vi har fokus på den måde børnene er sammen på, og vi tolerer ikke mobning eller grimt sprog.
Vi lærer børnene at have respekt for hinanden og deres forskelligheder.
Vi er støttende og vejledende i børnenes udvikling.
Vi vægter forældresamarbejde meget højt, så I er altid velkomne her i huset.
Vi vil gerne have, at I kontakter os, hvis der er noget i er i tvivl om, undres over eller er utilfredse med.
Vores personale udvikler sig løbende enten med pædagogiske dage, temadage eller kurser.
Vi sender alle vigtige informationer (beskeder, tilmeldinger m.m.) til jer via Aula.

Vi vægter samarbejdet med børnene, forældrene, skolen og børnehaverne højt.

3 børn